96 millioner kroner til idretts- og friluftslivsanlegg

En rekordhøy tildeling gjorde at hele 92 ordinære idrettsanlegg og nærmiljøanlegg i Troms har fått innvilget spillemidler i år.

Fikk nytt undervisningsfartøy

Nå har elevene ved Senja videregående skole som utdanner seg til å bli en del av fiskeri- og havbruksnæringen fått seg et nytt undervisningsfartøy. Dåpen av «Skårungen» var det fylkesordfører Kristina Torbergsen som sto for.

Fortsatt penger i potten

Det er fortsatt penger i potten for kommuner og regionale organisasjoner som ønsker å sette i gang lavterskeltilbud for å fremme psykisk helse.

Fylkesordføreren besøker Midt-Troms

11. juni skal fylkesordfører Kristina Torbergsen på kommunebesøk til Sørreisa, Bardu og Lavangen. 12. juni står møter med næringsliv, Flyfagskolen og Luftforsvaret på agendaen.

Vestland besøkte Troms for å lære av Fylkesveiløftet

Vestland fylkeskommune har denne uka vært i Tromsø for å la seg inspirere av arbeidet med fylkesveiene.

Satte punktum

Den endelige økonomiske delinga av Troms og Finnmark fylkeskommune ble i dag vedtatt av fylkestinget. Det setter punktum for historien om storfylket i nord.

Hurtigbåt og ferge i Troms kan bli påvirket ved streik

På grunn av brudd i årets tariffoppgjør mellom mellom de tre sjømannsorganisasjonene og NHO Sjøfart kan en mulig streik påvirke noen hurtigbåt- og fergeavganger i Troms.

Spørsmål og interpellasjoner

På fylkestingets første dag sto spørsmål og interpellasjoner på dagsorden. Kjernekraft, vold og trusler i skolen, samt en trygg og inkluderende russetid var noen av temaene som ble debattert.

Bevilget penger til Saga skianlegg

Et enstemmig fylkesting har bevilget 3 millioner kroner i støtte til Nordreisa Idrettslag. Pengene skal gå til oppgradering av Saga skianlegg på Storslett.

Nå er fylkestingets junisamling i gang

Det var Senjaungdommene Filippa og Amund som fikk æren av å åpne fylkestingets junisamling med et kulturelt innslag. De representere Troms under landsfestivalen til UKM.