Tiltak for å sikre bærekraft i Helse Nord

- Helse Nord må styrke Universitetssykehuset Nord-Norge (UNN). Et styrket UNN innebærer at Helse-Nord må prioritere økte bevilgninger, kapasitet og kompetanse til å møte de utfordringene og behovene som eksisterer i regionen, sier fylkesordfører Kristina Torbergsen (AP). Les fylkestinget i Troms sitt høringssvar til Helse Nord her.

Innspill til Langtidsplan for forsvaret

Fylkesordfører Kristina Torbergsen (Ap) overleverte i forrige uke fylkeskommunens innspill til langtidsplanen for forsvarssektoren 2025-2036.

Søk etableringsatelier ved «Kysten»

Er du nyutdannet kunstner og vil etablere deg i Tromsø? Nå kan du søke om gratis etableringsatelier på Troms fylkeskultursenter «Kysten».

Verdenspremiere på Sameskolen i Troms

Barna på Sameskolen i Troms fikk denne uka delta på verdenspremieren til tannhelsefilmen «Dearvvaš mojit – Friske smil».

Fagskolen i Troms imponerte

Forsknings- og høyere utdanningsminister Oddmund Hoel tok rett før påske turen til Fagskolen i Troms’ avdeling for verkstedteknologi i Harstad. Der fikk han blant annet høre mer om det gode samarbeidet skolen har med næringslivet.

Justering i bussavganger på grunn av sjåførmangel

Fra tirsdag 2. april blir det noen færre avganger på bussene i Tromsø. På grunn av mangel på sjåfører hos Tide kuttes 1,5 prosent av rutene.

Fylket vant nasjonal teknologi-pris

ITS-prisen for 2023 er tildelt Troms og Finnmark fylkeskommune. Prosjektleder Espen Lauvlund Nilsen tror teknologiløsninger kan gjøre våre veier tryggere i årene framover.

Tromsøværingene reiser mer miljøvennlig

Tromsøværinger er mest fornøyde med kollektivtilbudet i hele landet. Flere og flere velger miljøvennlige alternativer til bilen på sine reiser, viser Den nasjonale reisevaneundersøkelse 2023.

Sannhet og forsoning

Fylkestinget behandlet torsdag høringsinnspillet som skal gis i forbindelse med Sannhets- og forsoningskommisjonens rapport. Til sammen ble det vedtatt 37 punkter i saken.

Nord-Norgebanen, ufrivillig utenforskap og Nordnorsk reiseliv

På fylkestingets siste dag ble det vedtatt syv uttalelser med ulike tema. Her kan du lese alle.