Lærte beltebruk på Bussuka

Gode vaner er noe som varer. Hver høst arrangeres Bussuka der Troms fylkeskommune samarbeider med bussoperatørene og drar ut til skolene for å lære elevene gode reisevaner.

Aksjonerte i Tromsø: – Nå må folk ta refleksene i bruk

Det går mot mørkere tider, og da må vi alle finne fram refleksen slik at vi blir sett i trafikken. Troms fylkeskommune deltok i dag med Trygg Trafikk og andre for å øke bevisstheten rundt refleksbruk.

Bred debatt i fylkestinget

FOT-rutene, dyrevelferd, matsikkerhet og mobilfrie videregående skoler var noen av temaene som ble debattert da fylkestinget i dag behandlet framsatte interpellasjoner.

Fylkestinget er i gang

Det var tidligere fribymusikker i Harstad, Hamid Sakhizada, som åpnet fylkestingets oktobermøte med dambura og sang.

Mistenker mørketall i mobbestatistikken

Selv om 248 barn og unge delte sin historie til elev, lærling- og mobbeombudene i skoleåret 2023/2024 er det fortsatt mange som ikke vet tilbudet finnes.

Statsbudsjettet bekymrer samferdselssjefen – dårligere veier og kollektivtilbud kan bli resultatet

Hvis dette statsbudsjettet blir vedtatt er resultatet at standarden på fylkesveier i Troms kan bli redusert, vedlikeholdet dårligere og kollektivtilbudet dyrere og mindre, sier Bjørn Kavli, samferdselssjef i Troms fylkeskommune.

Satsing på dataspillkultur i Troms

KRED Nord, det regionale kompetansesenteret for datakultur i Nord-Norge, har fått 500 000,- i støtte fra Troms fylkeskommune til arbeidet med å skape gode møteplasser og aktiviteter knyttet til dataspill.

"Kunst langs vei" på god vei videre

Kunstnerne Mattias Härenstam, Michael Johansson og duoen Beret Aksnes & Vegar Moen skal lage utkast til utforming av tunnelportalene og området rundt portalene, for tunnelene Langnes, Hansjordnes og Breivika i Tromsø.

Hansnes fergekai er reparert og klar til trafikk torsdag

Fergekaia på Hansnes er nå ferdig reparert og klar til å ta imot trafikk igjen. Fra i morgen tidlig er trafikken over sambandet i gang som normalt – men med noen justeringer i starten.

Fremtidsdagen i Harstad

Fagskolen i Nord benyttet Fremtidsdagen i Harstad til å vise frem 3D-skanning for 400 tiendeklassinger. Fremtidsagen er ment å gi ungdom som skal velge videregående utdanning et innblikk i arbeids- og studiemuligheter i Harstad-regionen.